AV Badhoevedorp
  • Verslagen
  • Organisatie
    Algemene ledenvergadering Bestuur Trainers en trainingstijden Historie AV Badhoevedorp Statuten
  • Lid worden en opzeggen
    Lid worden Opzeggen Contributie Wedstrijdlicentie Atletiekjeugd
  • Overige informatie
    Accommodatie Baanregels Clubkleding Records
  • Fotoalbum
  • Contact

Sluizenloop Nieuwegein zaterdag 17 september, PPC-loop Leiden, Dam-tot-damloop zondag 18 september 2011 (v:621)


Sluizenloop
Omdat er voor de Dam-tot-damloop “slechts” 40.000 startbewijzen waren visten Ruud en Els achter het net. Daar waren zij absoluut niet rouwig om.
De Sluizenloop in Nieuwegein, een kleinschalig evenement met start en finish bij de oude sluis van Vreeswijk was een mooi alternatief. Geen dringen bij de start, bovendien was het zaterdag droog.
Els begon voortvarend en liep erg gelijkmatig, tot het 8 km punt waar een hoge brug moest worden beklommen, bovendien stond in de laatste 2 km de krachtige zuidwesten wind pal tegen.
Maar met een 2e plek overall was zij blij. Ruud kreeg het op het zelfde punt ook moeilijk.
De ontvangen bloemen gingen mee naar huis, de kadobon van de plaatselijke pizzeria werd aan een “vrijwilliger”gegeven.

PPC-loop Leiden
Met mijn blessure was het afwachten !!! 10 km. en geen regen, dat was al prettig.
Leuke loop, niet zo druk als de Damloop, ik vond dit prima, toch lekker gelopen niet geforceerd.
Mijn tijd was 59 min., groetjes Piet

Dam-tot-damloop
Vandaag de Dam tot Damloop gedaan, samen met Monika.
De weersvoorspellingen waren niet zo gunstig en dit hebben we ook geweten! Vanaf de start regen, onweer en hagelstenen. Aan het eind van de loop werd het droog.
Het was weer als vanouds: erg gezellig publiek en veel bandjes onderweg.
Ik heb heerlijk gelopen!!!! Het ging zo goed dat ik besloot niet te stoppen voor drinken etc. Kwam in 1.37.26 over de finish. Ben zeer tevreden met deze tijd!
Een schitterend shirt gekocht en een bijzondere medaille gekregen. Voor mij was het een topdag!!! Groetjes Ineke Brouwer

Ik had een goede uitgangspositie vanuit startvak 1, om wellicht voor een snelle tijd te gaan. Voor de bocht naar de IJtunnel krijg je al voldoende de ruimte, om de rest van het parcours in relatieve rust af te leggen. Alvorens het startvak in te lopen, hoorde ik dat Lornah Kiplagat zich aankondigde, dus eerst even verder doorlopen om haar nog van dichtbij op het netvlies mee te krijgen. Ik was voornemens om 4,5/km te lopen, om ergens in de 1.12+ uit te komen, de weeromstandigheden waren immers perfect. De start was goed, en het ging gewoon lekker. Ik moest niet te snel juichen, maar eenmaal de 10 gepasseerd wist ik dat het niet meer fout kon gaan, en kon de snelheid vasthouden. De voorvoetlanding kreeg zelfs aandacht in het programma. Zo rond de 14de / 15de km begon er enige vorm van euforie los te komen, want een 1.11 leek mogelijk. Een eindsprintje als toegift bevestigde het, en was bijzonder verrast. Vanwege de weersomstandigheden waren er wat minder mensen op de been, al vermoed ik dat het pas in de middag drukker zou worden. Op diverse plekken was het toch gezellig met de nodige muzikale ondersteuning langs de kant. Het slagwerkgroepje in het begin van de IJtunnel vind ik nog altijd super. 1.11.46 PR
Gr. Ben van Arum

Het regent, het regent,…. zo begon mijn dam tot damloop vandaag.
Eerst op de fiets naar mijn zus om vervolgens samen naar Nemo te rijden waar wij voor zouden lopen in de wedstrijd businessloop.Gekleed in een gifgroen T-shirt begaven we ons naar de start. Daar kwam ik Alaaddin en Henk nog tegen die voor Schiphol zouden lopen.
Gelukkig het was droog maar al snel na de IJtunnel begon het weer en hield niet op.
Dapper stonden er toch mensen met paraplu’s en regenpakken ons aan te moedigen.
Kletsnat de wedstrijd uitgelopen en toch nog in een mooie tijd gefinisht,  1 uur en 25 minuten.
Groeten Inge van Beem

Vanmorgen al vroeg op de tramhalte om op tijd bij de start van de Dam tot Damloop te zijn.
Omdat Paola veel later startte lag ze nog lekker in bed, tot haar grote genoegen.
Bij de tramhalte stond Herman ook te wachten helemaal zonder afspraak maar wel gezellig.
Bij het startschot begon het te regenen, dus snel naar de tunnel eenmaal uit de tunnel gekomen was het alweer droog.
Helaas begon het na 10 km wel erg hard te regenen, het had geen invloed op mijn tijd maar wel op mijn humeur. Vandaag ook niet alles gegeven omdat ik graag heel blijf voor de Berlijn marathon van volgende week. Mijn eindtijd is een mooie 1:03:12 geworden, lang niet gek met dat rot weer.
Na het omkleden was het inmiddels droog geworden en was het uitkijken naar Paola en Bernadet (collega van Jacqueline).
Paola liep heerlijk relaxed naast Bernadet. Ze hadden door een veel latere start de hele weg droog gelopen.
Paola kwam met een eindsprintje uit op een tijd van 1:35:45 en Bernadet had een eindtijd van 1:35:59. Daar was zeheel erg blij mee en Paola, als pacer, heel erg dankbaar voor.
Met sportieve groet, Theo

Vandaag de damtotdam loop weer met de KLM gelopen, blijft 1 groot feest maar omdat er zoveel collega's meelopen wil ik toch altijd een goeie tijd neerzetten, vooraf al nat geregend en ik had het ijskoud, ik was vergeten om zo'n weggooi regenjas mee te nemen. Gelukkig kreeg ik t tijdens het rennen vooral in de ijtunnel al wel warm, helemaal als je de muziek en het feest aan de kant ziet. Ik heb best veel wedstrijdjes gelopen maar nog nooit zoveel regen gehad als vandaag onderweg, bliksem en zelfs hagel, na 5 km doorweekte sokken en schoenen waardoor je de plassen niet meer hoefde te ontwijken. Heel constant gelopen en weer een minuut van m'n PR van vorig jaar afgehaald, 1.14.21, bijna 2 jaar bij Kombij en na tig dam tot dam loopjes blijf je dus het resultaat zien van de trainingen. Na afloop terwijl de biertap al bijna leeg was kwamen Henk en Alaaddin nog een KLM biertje scoren, het blijven toch mannen van de Schiphol Group die optimaal profiteren van de KLM haha!!!
groet, Guus

Alle soorten regen
Voor de goede doelen waren Tony en ik al om ruim op tijd op de Dam, eerst een foto maken van het team, daarna de tassen inleveren en met alleen een weggooi regencape om stonden we te kleumen in vak 5. Om 11.40 uur snel de cape in een afvalbak en daar gingen we met zijn allen. in de IJtunnel was het lekker droog en het eerste bandje was een vlotdamesgroepje. daarna heb ik nog wel muziek gehoord, maar weinig gezien, mijn bril was beslagen en vol regendruppels. de regen zag ik ook eigenlijk niet, evenmin de plassen, maar de andere zintuigen namen van alles waar: ik voelde gelukkig geen wind, wel hoorde ik onweer, en volgens  zeggen waren er ook flitsen, ik voelde zachte spankelende regen,  dikke vette druppels, druppels als een machinegeweer tetterend achter elkaar en soms leek de kraan nog verder te worden opengedraaid. ik wist niet dat regen zo verschillend kon zijn. gelukkig stonden er tenslotte afstanden op de weg, want mijn horloge was niet meer af te lezen. toch had ik het gevoel dat het een PR zou kunnen worden, want warm had ik het niet en dat is altijd en vertragende factor. bij aankomst: inderdaad een PR en... het was droog in Zaandam. snel de tas opgehaald, de bril gepoetst en temidden van duizende vreemden trokken we droog ondergoed aan, een warm shirt en droge schoenen. onze groep zou elkaar in een café op de Dam ontmoeten, zodat we terugliepen en in de blauwe golf van KLM'ers nog bekenden van Kombij probeerden te ontwaren. maar helaas,wij hebben geen Kombijers gezien ook niet onderweg. al met al, het was een geweldige tocht, ondanks de regen.
Babs Taal  

Heeeeeeeel veel zuurstof in de lucht, een aantal kombijers gezien en nog veel meer KLM-ers.
Heerlijk gelopen! Als vanouds weer een heel leuk feestje!
gr. Wim

Vandaag met Alaaddin naar de Dam tot Dam loop geweest. Voor sommigen een te massaal evenement, voor anderen het hoogte punt van het jaar. Voor ons een leuk evenement met leuk publiek, altijd veel bekenden en na afloop vaak gezellig.
Zo ook dit jaar. Alle schiphollers verzamelden bij de kledingafgifte, waarna we naar de fotoshoot gingen. Bij het ingaan van het startvak was ik iedereen kwijt. Niet zo erg, je moet toch alleen lopen. Bij de start begon het net te spetteren en het is de hele weg niet meer droog geworden. Maar dat mocht de pret niet drukken. We stonden in het wedstrijd businessvak, dus we konden vroeg starten. Ik heb de hele weg een lekker tempo van rond de 4.44 aan kunnen houden. Het ging prima. Ondanks het slechte weer stond het publiek en de bandjes weer trouw langs de kant aan te moedigen. Uiteindelijk kwam ik over de finish in 1:16:59 Een nieuw PR. Na de finish nog een vreemd fenomeen meegemaakt. Ik moest wachten op Alaaddin. Meestal is dat omgekeerd, maar hij had tijdens de hele afstand behoorlijk last van z'n knie, waardoor hij in 1:25:13 over de streep kwam. Voor hem de slechtste tijd ooit. Dus dat was balen voor hem. Daarna weer even lekker opgewarmd in het zwembad en toen nog even met de collega's en wat vrienden wat gedronken, daarna hebben we ons nog lekker laten masseren. Als afsluiter hebben we Guus nog opgezocht in de KLM tent. Daar waren we net op tijd om de laatste biertjes uit de tap weg te werken. Ondanks de tegenvaller van Alaaddin hadden we toch een hele leuke dag en konden we weer met een goed gevoel en in het zonnetje(het was toch nog droog geworden) naar huis fietsen.
Henk

Gisteren de 4 EM van Zaandam gelopen. Ongeveer als laatste gestart van de recreatieloop. 
Ik heb, omdat ik nu op hartslag loop, wel rustig/langzaam gelopen (6.20 /km) maar wel heerlijk gelopen. De laatste 2,5 km alleen maar mensen ingehaald, terwijl het al licht begon te regenen. De echte hoosbui gelukkig gemist.
Eric Wahl

Na een zware training van 20km op donderdag en 30km op vrijdag heb ik op zaterdagmiddag toch maar besloten om de DTD te gaan lopen i.p.v. fietsen. 145 km fietsen in de regen stond mij niet echt aan. Op zaterdagavond 22:30 nog gauw even een nummer gehaald in Haarlem en ik was er klaar voor. De weersomstandigheden waren niet slecht zelfs de stortbuien, de plassen water, onweer en hagel konden de pret niet drukken en dat gold ook voor de vele toeschouwers die het weer trotseerden. Ik heb lekker steady gelopen en kwam eens een keer niet buiten adem de finish over. Met een eindtijd van 1:17:52 ben ik dan ook zeer tevreden.
Harry Jansen

Mijn eerste Damtotdamloop
Vorig jaar had ik al geprobeerd in te schrijven voor de Dam tot damloop maar toen was ik in het vliegtuig toen de inschrijving geopend werd. Dit jaar was ik weer in het buitenland maar lukte het toch om mijzelf in te schrijven. Dus toen afgelopen zondag de regen met bakken naar beneden kwam was er geen ontkomen aan, er moest een PR gezet worden.
Bij aankomst op de Prins Hendrikkade begon het langzaam droger te worden en toen het startschot klonk was het droog. Het werd steeds beter weer en zelfs het zonnetje kwam te voorschijn. Het was een prima tocht en toen de man met de hamer om de hoek dreigde te komen, was ik reeds in de buitenwijken van een zonnig Zaandam en schreeuwde het publiek mij naar de finish.
Oh ja , de tijd was inderdaad een PR: 1h51m36s
Mirjana

Hier nog een kort verslag van mijn Damloop, welke ik even tussen 2 vakantie nog even wilde lopen.
Samen met Ineke B. naar Amsterdam af gereisd, droog was het al niet meer, de donkere wolken waren ruim aanwezig, en zo als velen met ons, hebben we ruimschoots ons portie regen gehad.
Het was weer een gezellige loop, de supporters hebben ons niet in de steek gelaten ondanks het weer. Ik had geen super tijd. Maar wel weer een mooie medaille.
Sportieve groetjes Monika Nierop



Uitslagen

Sluizenloop Nieuwegein zaterdag 17 september 2011
10 km
Els Raap 45.28 (2e overall, 1e V45)
Ruud Nieuwenhuis 47.25

PPC-loop Leiden zondag 18 september 2011
10 km
Piet de Boer 59.00

Dam-tot-damloop zondag 18 september 2011
10 EM
Theo Woldberg 1.03.12
Herman Verhaar 1.08...
Ben van Arum 1.11 (PR)
Guus Schutijser 1.14.21 (PR)
Roy Fijnhaar 1.15...
Henk van Dijk 1.16.59 (PR)
Harry Jansen 1.17.52
Wim van Zalinge 1.20.54
Yuen-on Ho 1.23....
Inge van Beem 1.25....
Alaaddin Vural 1.25.13 
Paola Edixhoven 1.35.45
Bernadet Spaan 1.35.59
Ineke Brouwer 1.37.26
Babs Taal 142.05 (PR) 
Tony Schrama 1.42.04 (PR)
Monika Nierop 1.48.49 
Mirjana Starcevic 1.51.36 (PR)

4 EM
Eric Wahl 39.44.51



  • ‹ vorige verslag
  • terug naar verslagen 2011
  • volgend verslag ›
    Verslagen 2024 18 Verslagen 2023 57 Verslagen 2022 40 Verslagen 2021 22 Verslagen 2020 24 Verslagen 2019 87 Verslagen 2018 67 Verslagen 2017 96 Verslagen 2016 74 Verslagen 2015 100 Verslagen 2014 80 Verslagen 2013 82 Verslagen 2012 69 Verslagen 2011 73 Verslagen 2010 60 Verslagen 2009 62 Verslagen 2008 65 Verslagen 2007 83 Verslagen 2006 60 Verslagen 2005 60 Verslagen 2004 48 Verslagen 2003 48 Verslagen 2002 34 Verslagen 2001 12 Verslagen 2000 24 Recente verslagen RSS-feed


AV Badhoevedorp
Sportpark De Veldpost

Veldpostpark 1
1171 LM Badhoevedorp
Startpagina
Verslagen
Organisatie
Lid worden en opzeggen
Overige informatie
Fotoalbum
Contact

icon-download download privacyverklaring AV Badhoevedorp (.pdf)