Algemene ledenvergadering
Binnen 6 maanden na afloop van het verenigingsjaar dient er een Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden te worden. Tijdens zo’n ALV mogen alle leden meepraten/meestemmen over min of meer belangrijke onderwerpen zoals bijvoorbeeld de hoogte van de contributie, de organisatie van evenementen en de geldelijke uitgaven. Je mag je zelfs (vooraf) kandidaat stellen voor een bestuursfunctie.
Zo’n vergadering vindt in principe éénmaal per jaar plaats. Slechts bij zeer bijzondere omstandigheden kunnen er extra vergaderingen gehouden worden. De regeltjes en voorwaarden voor het uitroepen van vergaderingen kan je lezen in de Statuten en wel vanaf Art. 15.
De agenda van de jaarvergadering bevat onder meer:
- vaststelling van de notulen van de vorige algemene vergadering;
- jaarverslag van het bestuur;
- verslag van de penningmeester;
- verslag en benoeming van de kas(controle)commissie;
- vaststelling van de balans en van de staat van baten en lasten;
- vaststelling van de contributies;
- vaststelling van de begroting;
- benoeming bestuursleden;
- rondvraag.
Statuten AV Badhoevedorp
download .pdfInformatiebrief AVG bij AV Badhoevedorp
download .pdfPrivacyverklaring AV Badhoevedorp
download .pdf