AV Badhoevedorp
  • Verslagen
  • Organisatie
    Algemene ledenvergadering Bestuur Trainers en trainingstijden Historie AV Badhoevedorp Statuten
  • Lid worden en opzeggen
    Lid worden Opzeggen Contributie Wedstrijdlicentie Atletiekjeugd
  • Overige informatie
    Accommodatie Baanregels Clubkleding Records
  • Fotoalbum
  • Contact

Dam tot Damloop Amsterdam-Zaandam en Obvion Run Heerlen zondag 18 september 2022 (v:1386)


Mijn 21-ste damloop, dit keer niet met de KLM maar met de brandweer via Roy. Yuen On, Andy en Ron waren op vakantie dus we waren met z'n 2-en. Start om 11.15 uur, een half uur eerder dan de KLM-groep. Ik mikte op een tijd rond de 1.25 maar uiteraard ging ik bij de start harder, helemaal met het dalen in deI J-tunnel. Heerlijk loopweer ondanks keiharde stortbuien. Vóór halverwege waren de sokken en schoenen al doorweekt, maar ik kon mijn snelheid goed volhouden met 12 km per uur. De eerste 5 km in 25.20, 10 km in 50.42 lekker constant. En de laatste 6 km zelfs wat sneller waardoor de eindtijd 1.20,45 is geworden. Daarna doordribbelen naar de brandweer waar Roy al onder de douche stond. Wij hadden wel veel consumptiebonnen, eerst bij de brandweer inclusief hamburger en toen naar de KLM-tent waar ook van alles te drinken en te eten was.
Al met al een hele gezellige dag. Roy liep 1.19.00
Guus
Guus2damloop22Guusdamloop22

Eindelijk deed ik weer eens mee met de Dam tot Damloop. Eigenlijk vind ik deze race een gedoe. Te druk en je moet ook weer terug (met de trein of in een pendelbus, met allemaal meurende hardlopers). Maar ik was uitgenodigd door een bedrijf, en met de belofte op een gratis consumptiebon na de race, ging ik toch overstag. Dat het regende vond ik niet zo erg. Sterker nog, liever regen dan te hoge temperaturen. Maar die windkracht 5 die voorspeld was en de hele weg tegen zou zijn, zag ik meer tegenop. Gelukkig viel die wind dus enorm mee en regende het zoals het voorspeld was, hard en lang. Omdat ik over 2 weken de London Marathon ga lopen wilde ik mezelf een beetje sparen. Ik had dus een plan: Ik ga mijn nieuwe Nike Carbon schoenen de eerste helft testen op marathon tempo en in de tweede helft ga ik steeds een beetje versnellen. Dat is allemaal gelukt. De schoenen hebben de test glansrijk doorstaan en ik weet nu ook dat ze het erg goed doen in de regen. Ik liep uiteindelijk 5:15 min/km gemiddeld, en met mijn eindtijd van 1:24:34 heb ik zelfs een PR op deze afstand neergezet. Helaas kreeg ik geen gratis consumptie na afloop van de race. We waren allemaal koud en nat. (Maar gelukkig wel een hoop meurende mede-treinreizigers terug naar Amsterdam). Al met al toch een zeer geslaagde dag!
Lidia
LidiaDtD2022

Na twee jaar stond voor mij de Dam tot Dam-loop op het programma. Aangezien ik nog een beginner ben was dit mijn eerste. En mijn tweede officiële loop ooit. De dagen ervoor naar de weerberichten gekeken, en dat viel mee. Maar omdat die voorspellingen nooit uitkomen wist ik al dat er veel uit de lucht zou komen. En inderdaad. Voorafgaand aan de wedstrijd een stortbui; bij de pisbakken pisten alle mannen tegen hun regenponcho. Na tien kilometer weer een stortbui, daarna viel het mee. Een warming-up was derhalve lastig, die vond min of meer plaats vanaf het startpunt, tot in de Piet Heintunnel. Daarna het lastige hellinkje/kuitenbijter. Gelukkig wist ik enigszins vlak te lopen. Ondanks de regen veel publiek toch. Mooie route.
Best tevreden met een tijd van 1:30;52, al klokte mijn Polar net onder de anderhalve uur. Maar daar gaat het niet om. 
Stefan

Vandaag deed ik mee met de Obvion Run in Heerlen. We zijn immers hier in Limburg voor de najaarsvakantie. Ik had me ingeschreven voor de 10 kilometer, maar Cliff, als personal trainer, adviseerde me om de afstand om te zetten naar de 5 kilometer. Met mijn voetblessure gaat het een stuk beter maar ik bouw langzaam de afstand op. Tot nu toe geen klachten. Trouwens, ik heb mijn marathon startbewijs te koop aangeboden. Die 42,2 gaat me in elk geval niet lukken op deze korte termijn. De organisatie van de Obvion Run had besloten dat er een speciale categorie vrouwen 50 plus in de prijzen zou vallen. Deze dames hadden een felgroene sticker op het startnummer. Ik dus ook. Ik zag wat dames in die categorie maar ik schatte mijn kansen heel gering. Dat klopte ook wel…de eerste vrouw liep de 5 kilometer in 26.37. Zij kreeg een grote bos bloemen, een mooie beker en prijzengeld! Els zou hier gewoon op dat podium hebben gestaan!
Groet, Marijke.

Marijke Obvion Heerlen 2022



Uitslagen

Zondag 18 september 2022
Dam tot Damloop Amsterdam-Zaandam
10 EM
Roy Fijnhaar 1:19
Guus Schutijser 1:20:45
Lidia Chericoni 1:24:34 (PR)
Stefan Kamp 1:30:52 (PR)

Obvion Run Heerlen
5 km
Marijke Piets 31:15



  • ‹ vorige verslag
  • terug naar verslagen 2022
  • volgend verslag ›
    Verslagen 2024 18 Verslagen 2023 57 Verslagen 2022 40 Verslagen 2021 22 Verslagen 2020 24 Verslagen 2019 87 Verslagen 2018 67 Verslagen 2017 96 Verslagen 2016 74 Verslagen 2015 100 Verslagen 2014 80 Verslagen 2013 82 Verslagen 2012 69 Verslagen 2011 73 Verslagen 2010 60 Verslagen 2009 62 Verslagen 2008 65 Verslagen 2007 83 Verslagen 2006 60 Verslagen 2005 60 Verslagen 2004 48 Verslagen 2003 48 Verslagen 2002 34 Verslagen 2001 12 Verslagen 2000 24 Recente verslagen RSS-feed


AV Badhoevedorp
Sportpark De Veldpost

Veldpostpark 1
1171 LM Badhoevedorp
Startpagina
Verslagen
Organisatie
Lid worden en opzeggen
Overige informatie
Fotoalbum
Contact

icon-download download privacyverklaring AV Badhoevedorp (.pdf)