AV Badhoevedorp
  • Verslagen
  • Organisatie
    Algemene ledenvergadering Bestuur Trainers en trainingstijden Historie AV Badhoevedorp Statuten
  • Lid worden en opzeggen
    Lid worden Opzeggen Contributie Wedstrijdlicentie Atletiekjeugd
  • Overige informatie
    Accommodatie Baanregels Clubkleding Records
  • Fotoalbum
  • Contact

Groet uit Schoorlrun en trainingsloop 25 km Amsterdam zondag 10 februari 2013 (v:721)


Omdat er in de nacht van zaterdag op zondag een dik pak sneeuw in Nederland was gevallen dreigde de wedstrijd in Schoorl afgelast te worden. De vele vrijwilligers hebben een wel erge megaklus geklaard door om 10 uur `s morgens het parcours sneeuwvrij te krijgen.

Er werd wel al van te voren gezegd dat de lopers van de 21 en 30 km wat moeilijke stukken zouden krijgen. Sander heeft de 21 gelopen, wij lezen nog wel te lezen of dat ook zo was.

Wij (Ruud en ik) liepen de 10 km. Het was weliswaar ijzig koud, maar zonnig en droog. Kortom, zeker als je er oog voor had, een schitterend ambiance. Ik heb echter niet veel gezien van deze prachtige witte wereld. Ik was alleen bezig met afzien en kou lijden, vooral in de duinen waar de wind pal tegen stond en waar het ook nog gemeen omhoog gaat. De laatste twee km echter ga je naar beneden, dus bijna vanzelf. Ik was erg tevreden over mijn tijd, zeker achteraf.
Ruud, die na zijn blessureperiode als doel had gesteld om binnen de 50 min. te finishen, behaalde dit doel ruimschoots.
Els

Vanochtend toen ik bij mijn auto kwam schrok ik wel even van de sneeuw.

Het was een stuk meer dan ik had verwacht, maar rustig naar Schoorl gereden werd het weer steeds beter. In Schoorl scheen de zon en de straten waren sneeuwvrij gemaakt.

Bij de start kwam ik Jos en Eus tegen die mij een beetje voor gek verklaarden dat ik in korte broek kwam. Die korte broek was een goede keuze want het grootste gedeelte van de loop liep je in de zon.
Verder heb ik heerlijk gelopen en kon mooi onder de 1.30 finishen.

Sander

Hier een wedstrijd berichtje van een woensdagochtend-loper! (Ja,want die doen ook aan wedstrijdjes mee tegenwoordig ;-).
Gisteren de 10 km van de Groet uit Schoorlrun gelopen. Ik had op buienradar al gezien dat, na de sneeuwval in de nacht, de middag zonnig en droog zou verlopen. Wel met een schrale oostenwind, dus met 2 dunne laagjes aan en handschoenen verscheen ik rond half 3 aan de start. Het parcours lag er prachtig bij, een lage zon scheen over de witte duinen. De eerste 1 a 2 kilometer was het (smalle) parcours wat vol, ik kon niet direct een lekker tempo lopen, maar snel daarna kwam ik er goed in. Bij het lastigste stuk met wind tegen en omhooggaand parcours, kon ik mooi aanhaken achter wat lange mannen en liep ik in hun tempo redelijk mee. De eerste 5 km kwam ik op 27.20 door. Ik had max 27.30 in mijn hoofd, dus dat voelde goed! De tweede helft schoot helemaal lekker op, met minder wind en tegen het einde aan heuvel af. Ik kon er nog een flinke sprint uitpersen, waardoor ik - met mijn handschoenen inmiddels uit - kon eindigen op 53.24. Een PR!
Groeten van Lidia Chericoni

Na ruim 2 jaar, misschien zelfs 3 jaar, hebben Eus en ondergetekende weer
eens deelgenomen aan een echte wedstrijd. Toen wij echter merkten dat er met onze verschijning eigenlijk totaal GEEN siddering door het peloton ging hebben wij besloten om gedoseerd te gaan lopen. Onderweg heeft Eus nog een filmpje gemaakt van het prachtige winterse duingebied (was echt heel mooi) en ik ben de laatste kilometers gewoon een paar keer gestopt om nog even te genieten van die prachtige sneeuw (en meteen de bijna opgeblazen kuiten even rust te geven). De gezelligheid was vandaag het belangrijkste, en na een heerlijke koffie zijn we weer rustig naar huis gereden.
Groet uit Badhoevedorp & Amsterdam /  Eus - Jos.

 



R2R 25 km Trainingsloop.
Zondag 10 februari als 5 min/km pacer mee gelopen met de Road to Rotterdam trainingsloop. .De gemeente Amsterdam heeft weer zijn best gedaan om de fietspaden, na de sneeuwval,weer schoon te maken. Uit veiligheid werden de 4:30/km en de 4:45/km bij de 5:00/km gevoegd.Over de afstand van iets meer dan 25 km hebben we 2:08:36 gedaan, dat is inclusief twee keer een korte pauze van ongeveer 2 minuten. De sneeuw maakte van deze trainingsloop een mooi evenement, Ron, Roy en Yuen-On hebben er ook van genoten.Nu ik toch aan het trainen ben voor Rotterdam ga ik misschien de Marathon van Rotterdam ook lopen, wie weet.
Groetjes, Theo.



Uitslagen

Zondag 10 februari 2013
Groet uit Schoorlrun*
10 km
Els Raap 45.31 (1e V65)
Ruud Nieuwenhuis 49.08 (3e M65)
Lidia Chericoni 53.24 PR!
21.1 km
Sander Speekenbrink 1.29.25
Eus den Ouden 1.45.57
Jos Huppelschoten 1.47.25



  • ‹ vorige verslag
  • terug naar verslagen 2013
  • volgend verslag ›
    Verslagen 2024 18 Verslagen 2023 57 Verslagen 2022 40 Verslagen 2021 22 Verslagen 2020 24 Verslagen 2019 87 Verslagen 2018 67 Verslagen 2017 96 Verslagen 2016 74 Verslagen 2015 100 Verslagen 2014 80 Verslagen 2013 82 Verslagen 2012 69 Verslagen 2011 73 Verslagen 2010 60 Verslagen 2009 62 Verslagen 2008 65 Verslagen 2007 83 Verslagen 2006 60 Verslagen 2005 60 Verslagen 2004 48 Verslagen 2003 48 Verslagen 2002 34 Verslagen 2001 12 Verslagen 2000 24 Recente verslagen RSS-feed


AV Badhoevedorp
Sportpark De Veldpost

Veldpostpark 1
1171 LM Badhoevedorp
Startpagina
Verslagen
Organisatie
Lid worden en opzeggen
Overige informatie
Fotoalbum
Contact

icon-download download privacyverklaring AV Badhoevedorp (.pdf)