Groet uit Schoorlrun en trainingsloop 25 km Amsterdam zondag 10 februari 2013 (v:721)
Omdat er in de nacht van zaterdag op zondag een dik pak sneeuw in Nederland was gevallen dreigde de wedstrijd in Schoorl afgelast te worden. De vele vrijwilligers hebben een wel erge megaklus geklaard door om 10 uur `s morgens het parcours sneeuwvrij te krijgen.
Er werd wel al van te voren gezegd dat de lopers van de 21 en 30 km wat moeilijke stukken zouden krijgen. Sander heeft de 21 gelopen, wij lezen nog wel te lezen of dat ook zo was.
Wij (Ruud en ik) liepen de 10 km. Het was weliswaar ijzig koud, maar zonnig en droog. Kortom, zeker als je er oog voor had, een schitterend ambiance. Ik heb echter niet veel gezien van deze prachtige witte wereld. Ik was alleen bezig met afzien en kou lijden, vooral in de duinen waar de wind pal tegen stond en waar het ook nog gemeen omhoog gaat. De laatste twee km echter ga je naar beneden, dus bijna vanzelf. Ik was erg tevreden over mijn tijd, zeker achteraf.
Ruud, die na zijn blessureperiode als doel had gesteld om binnen de 50 min. te finishen, behaalde dit doel ruimschoots.
Els
Vanochtend toen ik bij mijn auto kwam schrok ik wel even van de sneeuw.
Het was een stuk meer dan ik had verwacht, maar rustig naar Schoorl gereden werd het weer steeds beter. In Schoorl scheen de zon en de straten waren sneeuwvrij gemaakt.
Bij de start kwam ik Jos en Eus tegen die mij een beetje voor gek verklaarden dat ik in korte broek kwam. Die korte broek was een goede keuze want het grootste gedeelte van de loop liep je in de zon.
Verder heb ik heerlijk gelopen en kon mooi onder de 1.30 finishen.
Sander
Hier een wedstrijd berichtje van een woensdagochtend-loper! (Ja,want die doen ook aan wedstrijdjes mee tegenwoordig ;-).
Gisteren de 10 km van de Groet uit Schoorlrun gelopen. Ik had op buienradar al gezien dat, na de sneeuwval in de nacht, de middag zonnig en droog zou verlopen. Wel met een schrale oostenwind, dus met 2 dunne laagjes aan en handschoenen verscheen ik rond half 3 aan de start. Het parcours lag er prachtig bij, een lage zon scheen over de witte duinen. De eerste 1 a 2 kilometer was het (smalle) parcours wat vol, ik kon niet direct een lekker tempo lopen, maar snel daarna kwam ik er goed in. Bij het lastigste stuk met wind tegen en omhooggaand parcours, kon ik mooi aanhaken achter wat lange mannen en liep ik in hun tempo redelijk mee. De eerste 5 km kwam ik op 27.20 door. Ik had max 27.30 in mijn hoofd, dus dat voelde goed! De tweede helft schoot helemaal lekker op, met minder wind en tegen het einde aan heuvel af. Ik kon er nog een flinke sprint uitpersen, waardoor ik - met mijn handschoenen inmiddels uit - kon eindigen op 53.24. Een PR!
Groeten van Lidia Chericoni
Na ruim 2 jaar, misschien zelfs 3 jaar, hebben Eus en ondergetekende weer
eens deelgenomen aan een echte wedstrijd. Toen wij echter merkten dat er met onze verschijning eigenlijk totaal GEEN siddering door het peloton ging hebben wij besloten om gedoseerd te gaan lopen. Onderweg heeft Eus nog een filmpje gemaakt van het prachtige winterse duingebied (was echt heel mooi) en ik ben de laatste kilometers gewoon een paar keer gestopt om nog even te genieten van die prachtige sneeuw (en meteen de bijna opgeblazen kuiten even rust te geven). De gezelligheid was vandaag het belangrijkste, en na een heerlijke koffie zijn we weer rustig naar huis gereden.
Groet uit Badhoevedorp & Amsterdam / Eus - Jos.
R2R 25 km Trainingsloop.
Zondag 10 februari als 5 min/km pacer mee gelopen met de Road to Rotterdam trainingsloop. .De gemeente Amsterdam heeft weer zijn best gedaan om de fietspaden, na de sneeuwval,weer schoon te maken. Uit veiligheid werden de 4:30/km en de 4:45/km bij de 5:00/km gevoegd.Over de afstand van iets meer dan 25 km hebben we 2:08:36 gedaan, dat is inclusief twee keer een korte pauze van ongeveer 2 minuten. De sneeuw maakte van deze trainingsloop een mooi evenement, Ron, Roy en Yuen-On hebben er ook van genoten.Nu ik toch aan het trainen ben voor Rotterdam ga ik misschien de Marathon van Rotterdam ook lopen, wie weet.
Groetjes, Theo.
Zondag 10 februari 2013
Groet uit Schoorlrun*
10 km
Els Raap 45.31 (1e V65)
Ruud Nieuwenhuis 49.08 (3e M65)
Lidia Chericoni 53.24 PR!
21.1 km
Sander Speekenbrink 1.29.25
Eus den Ouden 1.45.57
Jos Huppelschoten 1.47.25
-
Verslagen 2024
18
Verslagen 2023
57
Verslagen 2022
40
Verslagen 2021
22
Verslagen 2020
24
Verslagen 2019
87
Verslagen 2018
67
Verslagen 2017
96
Verslagen 2016
74
Verslagen 2015
100
Verslagen 2014
80
Verslagen 2013
82
Verslagen 2012
69
Verslagen 2011
73
Verslagen 2010
60
Verslagen 2009
62
Verslagen 2008
65
Verslagen 2007
83
Verslagen 2006
60
Verslagen 2005
60
Verslagen 2004
48
Verslagen 2003
48
Verslagen 2002
34
Verslagen 2001
12
Verslagen 2000
24
Recente verslagen RSS-feed